zondag 12 augustus 2012

Mijn vakantiegevoel #7


Meer vakantiegevoel bij: Katja(@Yane, de Libbrechts, Boomie, Miss Creatuurtje, Sweet Sienna Hope, Kaatje's verhaaltjes, een huis in de straat, Miek, Villa speelmama, Elise, Sam, Sa Leaf, Taske, mama Wapiti en Neongroen

Geel, kleur van de zon, geeft altijd een beetje vakantiegevoel .
Zoals vrolijke servetjes op de tafel leggen,
de kinderen trakteren op een kindersurprise, ook al als ze er te groot voor zijn en dan samen vol spanning kijken wat er in iedereen zijn ei zit.
De appelboom vol lampionnetjes hangen.
En waar ik ook blij van werd, de kindjes van de buren hun vrolijk gekwetter in de zandbak, en zandtaartjes kopen.
Vakantiegevoel is tijd hebben om te naaien en nieuwe ideeën uit te dokteren, knutselen met de kids.
En overal kaarsjes zowel in huis als in de tuin.
Knutseltip;
ga eens neuzen op  de site van Martha Stewart,  Craftiness is not optional en somday crafts

Nog meer vakantiegevoel,
als de kids op reis gaan of op kamp kan ik enorm genieten van de voorbereidingen , ook al ga je zelf niet mee als mama wil je dat ze zich goed hebben en een goede voorbereiding is het halve werk.
Binnen een goede week vertrekt ze naar Italië.
Toch wel een land dat ik een beetje in mijn hart draag.
In 1959 kwam de single uit Marina van Rocco Granata.
Mijn vader was gek op dat liedje en hij wou graag een dochter met die naam ook al om de mooie betekenis
'ster van de zee', Bij het eerste meisje koos mama, het tweede meisje was ook mama haar keuze, en als het derde kind een meisje was mocht hij kiezen.
Er zit bij mijn vader veel liefde en  vele interesses, eentje daarvan is Rocco, de zee, water, zon en het zuiderse eten.
La dolce vita, cantuccini, macchiato ,Michelangelo,Venezia, pomodoro, limoncello, olivo,...
alleen al de woorden doen je wegdromen. 

14 opmerkingen:

Een huis in de straat zei

Mijn moeder geeft ook nog altijd kindersurprise met Pasen en dan kijk ik ook altijd eerst wat erin zit voor ik de chocolade opeet. Het zal zijn zoals bij een pakje openmaken zeker.

HS zei

Wat genieten allemaal. Wat hartstochtelijk is jou vader! Als derde dochter tref je het met zo'n mooie naam. Vind het verhaal erachter bijzonder hoor!
IK zal eens bezig met mijn verhaal..
fijne week!

Els04 zei

Oh fijn, goed idee, taalles op zo een speelse manier! En kindersurprise, daar ben je nooit te oud voor :D
(Kijk maar in onze letterkast.)
En ik vind die chocolade ook echt lekker, liefs Els

Katja (@Yane) zei

Oh Marina, wat ben ik blij te lezen dat jij een vakantiegevoel krijgt van kwebbelende en joelende kindjes in de tuin. Want ik denk soms, ocharm de buren.
Iedereen houd toch van surprises: groot en klein!

Miss Creatuurtje zei

Ster van de zee ... je vader heeft dat mooi gekozen voor jou!
Wat kan het fijn zijn om mee te leven met wat je kinderen allemaal doen, en daarna samen mee nagenieten. Mijn ouders hebben vorige week onze reis langs de Normandische kust meegevolgd op de kaart, die open op tafel bleef liggen. Ik heb ze dan ook extra sms'jes gestuurd om te laten weten waar we waren :-)

Unknown zei

Een echt vakantiegevoel! Marjon betekent trouwens ook ster van de zee, tenminste dat heb ik altijd gedacht. Beide afgeleid van Maria denk ik, dus vandaar dezelfde betekenis? Maar jouw verhaal is mooier!

Unknown zei

Heel mooi verhaal, moet voor jou ook bijzonder zijn, het verhaal achter je naam! Ik vind Italië ook een prachtig land! En dank je voor de links, de eerste kende ik wel, maar de andere twee niet! En uiteraard weer leuke foto's!

.tonBouton. zei

Gisteren hoorde ik bij onze buren '3 - 2 - 1...' PLONS! Geweldig.

Sarah Isebaert zei

Die boeken van Sophie Kinsella zijn de max hé! Pure ontspanning! Heb je de shopaholic-reeks al gelezen? God, wat is dit herkenbaar! (helaas.., alhoewel ik niet zo erg ben hoor!)

Groetjes,

http://sarahmamzilla.blogspot.be/

Lorecreatief zei

Leuk al dat geels! Dat ananaslint had ik ook en heb ik opgebruikt bij het scrappen van mijn zomerfoto's :-)

Poesie Oh Hi! zei

Heel toffe foto's! En dank voor de linkjes :)

Esther zei

Wat een leuk verhaal en leuke foto's fijne week lieve groetjes Esther.

Villa Speelmama zei

Zo gezellig!!!
Onze buren genieten gelukkig ook van al het lawaai dat mijn dochter produceert (dat zeggen ze toch ;-))

Katrientje vanalles zei

wat een mooi betekenis van je naam. dus je papa moest wachten tot de derde dochter. .. je bent dus ook de ster van je papa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...