vrijdag 13 juli 2012

Wensslingertjes maken

Nodig, mooi papier met motief (blokjes van de action), touw van 1,5 meter, kleine wasknijpers (ava).
Lijmstift, meetlat, foliezakje, nietjes
Snij je papier op repen van 9cm op 2,5 en vouw dubbel

Match 5 verschillende motieven naar wens

Kleef de stukjes dubbel aan het touw, laat ongeveer 4cm tussen, herhaal de motieven. Leg slinger even onder een paar boeken zodat de lijm kan hechten

Knip als je dit wil hoekjes uit de slinger (kan ook op puntjes),
je kan dit ook met Japanse tape maken.

vouw de slinger samen, steek hem in een foliezakje (ava), kies terug een leuk motiefje uit je blokje knutselpapier, meet de breedte van je zakje, snij je papier even breed, vouw dubbel en niet het aan het zakje, steek er een bijpassend wasknijpertje op, daartussen kan je je wens steken; bv gelukkige verjaardag,...

20 opmerkingen:

Een huis in de straat zei

Simpel maar zo leuk! Tof gedaan.

tineke zei

leuk! die onthouden we..

Esther zei

Erg leuk, bedankt voor je uitleg, fijn weekend lieve groetjes Esther.

Eve(n) Genaaid zei

super leuk
en ja die blokjes bij de action heb ik ook ontdekt (is hier in de buurt pas enkele maanden ene gekomen en had er daarvoor nog nooit van gehoord, maar amai die hebben aan mij al verdiend)

Frullemieke zei

Die is leuk!
Action is een super winkel, heb daar altijd wel iets bij ;-)

Marina zei

@Eve(n) Genaaid; hier in de buurt is een action die ik al een 7 jaar leegplunder, vrienden vragen soms of ik er aandelen heb :-)
@Frullemieke; ik vind er dus ook altijd wel wat :0)

Ladybug & Co zei

Zo simpel en daardoor zo leuk!

Unknown zei

Dit ziet er echt tof uit, bedankt voor het idee !

Miss Creatuurtje zei

En ik heb al zo'n superleuk slingertje van jou aan mijn daglichtlamp op mijn naaitafel hangen!! :-) Deze ook weer super.

HS zei

En je hebt onze meiden ook zo'n fantastisch leuk slingertje gegeven. Hangen aan de bedjes; zo leuk!!

Sweet Sienna Hope zei

echt een heel leuk idee en zo mooi verpakt

familie in den vreemde zei

Dit is ook een heel leuk idee om kinderen te laten maken op een druilerige zomerdag..!

Els04 zei

Oh hoe tof! Inderdaad simpel en goed uitgelegd!!! Bedankt!!! Liefs Els

Maaks-Els zei

Wow, goed idee!! GAAF!

Miek zei

Wat een ontzettend leuk idee! Ook een superleuk persoonlijk cadeau. Die gaat in mijn ideeën-map!

lheurebleue zei

mooi! maar ik ben ook onder de indruk van die net geordende doos!
en viva ava!

miekemoeche zei

zo tof! Mooi om al die kaartjes in dat doosje te zien ! Ook ik ben fan van de actionkartonnetjes, je kan er oneindig veel mee doen. Zelf gebruikte ik ze al om labelkaartjes te maken met mijn stempel van "handmade" of "miekemoeche". Tof om aan kadootjes te hangen.
Maar jouw slingers zijn ook best geweldig... ga ik zeker eens proberen. Het inpakideetje gebruikte ik gisteren al voor mijn feestslinger ! groetjes, Hilde

MultiVroon zei

Goed gevonden zeg, jammer, wij hebben die winkel hier niet in de buurt :(

Annemiek zei

Dat is een heel leuk idee! Ga ik zeker eens maken!!

Elizabeth zei

wat een leuk idee!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...