vrijdag 25 mei 2012

Vis eens een kapotte jeans op #1

Een kapotte jeans, ik verwerk het graag, maar meestal verwerk ik een deel en blijft er altijd nog wel wat over.
Ik ging met mezelf de uitdaging aan om deze keer de jeans volledig te verwerken, wel gecombineerd met nieuwe stofjes.
Voorkant kussen (met vooraan een vis uit een stukje van het voorpand)

Achterkant van het kussen, ik knipte eerst de scheur in de jeans weg, stikte de twee achterzakken aan elkaar.
En werkte af met een sjabloon met het woord vis, een klein visje in de zak en een strookje ruitjes.

Op de voorkant van het kussen sjabloneerde ik weer het woord vis, eveneens op het label.
Als oog gebruikte ik een mooie knoop

Een stuk van het voorbeen van de jeans als vis, de kleurschakering in deze jeans is net het veelzijdige eraan;
als je met jeans werkt, kijk dan eerst eens naar de kleurschakeringen en welke mogelijkheden je ermee hebt.

Ik werkte het kussen af met bekjes

Deze vis is meer bedoeld om ergens op te zetten als decoratie, ik verwerkte er onder en bovenaan een oranje paspelboord rond en twee labeltjes.
Later nog meer gevis.

24 opmerkingen:

Een huis in de straat zei

Waw, wat kan jij veel met 1 jeans! Mooi hoor!

CarlaK.be zei

heel mooi, bedankt voor de inspiratie!

Kaatjekraal zei

Wat gaaf zeg!
Vooral je laatste vis vind ik echt super!
Groetjes Klaske

Esther zei

Wat een leuk idee om van je spijkerstof zulke leuke kussen te maken, vooral de laatste vind ik er bijzonder, fijne zonnige dag. Lieve groetjes Esther

Marina zei

@Esther en Kaatjekraal; ik vond de laatste ook leuk tot mijn oudste zei dat hij die maar niks vond, gelukkig dat smaken verschillen :0)

Dreamstuff zei

SUPER!

Poekie zei

SUUUUUUPER!!!!! :)

HS zei

SUPERGAAF!!!!!

wannesraps zei

Wauw leuke vissen heb je in je vijver ;o)
Maren

jokiedebeer zei

Geweldig mooi en die met de kontzakken zou je toch ook tas van kunnen maken!

groetjes joke

Marina zei

@Wannesraps; en ik ben nog volop aan het vissen in mijn vijver :0)
@ Jokiedebeer; ik heb er inderdaad al tassen van gemaakt, misscien moet ik dat ik eens linken

Katrientje vanalles zei

Leuk zeg, dat laatste vind ik toch wel een toppertje. ben benieuwd naar meer gevis. :-)

Sigrid zei

Wat een gave kussens!!! Heel mooi gemaakt!

tineke zei

gaaf zeg! wat leuk verzonnen! vooral de bovenste vind ik erg leuk!

groetjes

tineke zei

gaaf zeg! wat leuk verzonnen! vooral de bovenste vind ik erg leuk!

groetjes

Miss Creatuurtje zei

Moa jongens toch! Wat kan jij toch altijd zo'n toffe dingen maken, dit is weer suuuuuuuuuuuuuuper geslaagd! Mag ik dit ideetje meepikken?

familie in den vreemde zei

Hartstikke leuk!!

Marina zei

@Miss Cratuurtje; ja hoor geen probleem :0)

Annemiek zei

Dat is heel leuk geworden! En zo netjes afgewerkt! Leuke combi met de rode stof.

Maaks-Els zei

Oh wow wat gaaf allemaal, heel mooi! En bruikbaar!

Katja (@Yane) zei

Weeral zo geweldig gedaan! Hoe kom je er toch maar bij!

lheurebleue zei

wat een toeval!
ik had hier al een hele tijd jeansen liggen met de idee: 'daar moet ik eens iets mee doen'. omdat dat maar niet gebeurd besloot ik net vanochtend om ze maar weg te doen. gelukkig lees ik nu net je heerlijke idee!

Christel zei

wat leuk om te zien wat je kunt met 1 jeans, ik heb er nog 3 kapot liggen dus wie weet.. het inspireert zeker! En sowieso heel leuk dat je er dan ook nog eens een vissenthema aan verbindt!
fijn weekend.

Guy en Dina zei

Amai ik sta blijkbaar wat achter in mijn gelees.. hoe schoon heb je dat gedaan!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...