vrijdag 28 oktober 2011

Ik recycleer; een jeans natuurlijk

Veel te leuk zo een jeans om zomaar weg te gooien :0)
Ik knipte het desbetreffende gat eruit, en keek naar de mogelijkheden.
En het werd deze tas.
Gerecycleerd: - jeans
- rits
- knopen
- kussensloop voor de binnenvoering
- restjes vilt
- restjes stof voor de afwerking
Nieuw: - lintjes
- stikzijde
Voorlopig liet ik er expres de kreukels in omdat ik dat wel iets vind hebben, en wie het niet graag ziet die strijkt ze er
gewoon uit.


Op de zijkant naaide ik drie lintjes en werkte de draagriem af met een grote knoop.

En dan die zakjes, die vond ik zo leuk aan de jeans dat ik er direct deze tas inzag, voor wie het graag ziet kan er als extra buttons op spelden.

Aan de andere kant van de riem naaide ik eveneens een grote knoop, verschillend van de eerste.
De lussen van de riem vond ik ook leuk om als detail te verwerken

Langs de rits stikte ik twee sierlintje


En binnenin maakte ik een strook met onderverdeling voor gsm, pennen, papieren zakdoekjes, portefeuille, ...
De binnenvoeing is gemaakt van de kussensloop.
Ik vertrok zonder patroon en keek wat de mogelijkheden waren, de tas is bedoelt als schooltas.
Er kunnen makkelijk grote kaften in meegenomen worden, lunchpakket,...

14 opmerkingen:

Aankleedpopje zei

Wat een geweldige tas! Ik krijg gelijk zin om ook zoiets te gaan maken. Oude jeans genoeg. Dankjewel voor de inspiratie.

Katja (@Yane) zei

War een super tas! Heel leuk! En dat zakje met onderverdelingen is echt heel handig! Goed gevonden!

Esther zei

Wat een super tas, prachtig, fijn weekend groetjes Esther.

.tonBouton. zei

Goed gerecycleert Marina! Ik heb hier intussen een leren broek van de kringwinkel liggen om te herwerken :) Bedankt voor je cowboy tips!

Sigrid zei

Wat een mooie, vrolijke tas!

Anoniem zei

Alweer super mooi! Hiervan ben ik echt een supergrote fan!

Ladybug & Co zei

Mooi!!

Katrientje vanalles zei

Dat is wel heel erg knap gedaan, en ook die zakjes erin. ik heb hier ook een lading jeansbroeken binnen gekregen dus ben ik hier vollop aan het nadenken over een volgend naaiwerkje.

maarnietvangrijs zei

Toptas!!!! Echt heel erg mooi geworden,wauw!

Moois van mie zei

echt tof , die tas!!!!!!!!!!!!

Kelly - Ma vie en vert zei

Wauw, super gedaan! En zo handig met al die zakjes!

lheurebleue zei

wat een supertas!

Lies: zei

Ziet er echt een praktisch ding uit - én t is een toffe!!

Unknown zei

Zo'n leuke details in de tas, de verschillende lintjes in vrolijke kleurtjes.. Een toffe manier om een oude jeans een nieuw leven te geven!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...