maandag 17 oktober 2011

Een ovifant


Een waszak of een speelgoedzak, het liefst één met een olifant. Ik maakte de waszak al eens eerder met een aap.
Daar had ik een patroon van, de olifant heb ik zelf getekend.
Bij het maken moest ik terug denken aan de oudste, een enorme dierenvriend.
Buiten mama en papa waren zijn eerste woorden alle soorten dierennamen.
Uren kon hij geconcentreerd zitten kijken in boekjes om vervolgens alle dieren te benoemen.
Kijk mama een ovifant, waarop ik zei een olifant, oli-fant.
En hij dan ovi-fant met zo een triomfantelijke glimlach dat ik bijna niet meer durfde te verbeteren,
en het is goed gekomen ondertussen :0)
Nog eentje die ik nooit vergeet en waar ik elke keer aan denk als ik ze zie is de wif-waf ( een giraf)

Aan de zijkant verwerkte ik twee labeltjes

In het midden van de zak zit de opening om het speelgoed of de pyjama eruit te halen.
Voor de voering gebruikte ik de bolletjesstof die ik voor de binnenkant van de oortjes gebruikte

De kop van de olifant kan je eraf halen met klittenband en in een andere richting klitten 

En een staartje mocht uiteraard niet ontbreken.

12 opmerkingen:

Sofie Oosterlinck zei

Oooh, zo schattig. Jij bent toch ook wel een held om originele cadeautjes te maken hoor!

Katja (@Yane) zei

Maar weeral zo een prachtige! Heel mooi, die olifant is zo schattig!

Esther zei

Wat een schatje en mrt zulke leuke stofjes gemaakt. lieve groetjes Esther.

Lies: zei

oh super mooi en origineel! Lang leve de ovifant!

vicarno's mama zei

Wat mooi!!!!!!!!!!! (hier zei Arno ook jaren aan een stuk 'ovifant' :)

elisanna zei

Zo ongelooflijk tof en mooi!

Anoniem zei

Mooi!

En hoe gaat het ondertussen met je?

Een huis in de straat zei

Leuk dat je ervoor zorgde dat het hoofd eraf kan gehaald worden. Dat geeft het toch wat extra.

Kelly - Ma vie en vert zei

Oooh, zo mooi! Heel tof idee!

Marina zei

@de Libbrechts; ik kan al een aantal uurtjes rechtop zitten, de revalidatie helpt ook, verder schuifelijk ik al wat rond op krukken en mijn rechterheup en voet bedienen mijn pedaal van de naaimachine al. Alles gaat trager maar met al deze kleine stapjes ben ik al best tevreden :0)

Unknown zei

Het ziet er echt megaschattig uit!
Ik wou dat ik nog kind was en zo'n cadeautje mocht ontvangen :)

Maaks-Els zei

Mooi zeg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...