vrijdag 16 september 2011

Ik recykleer; jeansrok plus hemd wordt kinderspeelgoed

Met wat recycleren; een miskoop, te klein, een gat, een vlek, slijtage,...
Waarom; milieuvriendelijk op de eerste plaats, consuminderen, de uitdaging, iets een tweede leven geven,je creatieve geest laten werken...
Moeilijker aan recycleren, de stof uit een hergebruikt kledingstuk is voor volwassen personen vaak niet voldoende; een oplossing kan dan zijn dat je verschillende kledingstukken combineert, of dekens of bedlinnen gaat gebruiken :0)
Makkelijk; je kan er duizend een één kleine projecten mee maken; voor inspiratie pluis Boomie haar blog, haar fantastische project en haar pinterestbord eens uit :0)

Deze autobaan is geïnspireerd op een autobaan die ik op Boomie haar pinterestbord vond; ik maakte er mijn eigen versie van

De baan bestaat uit 4 bochten, twee lange en twee korte stukken

En bied veel mogelijkheden.

Omdat ik een lange jeansrok had (miskoop), had ik voldoende over voor een bijpassend speelgoedtasje.
Waarschijnlijk ga ik er nog wat autootjes op sjabloneren om het geheel iets vrolijker en kindaantrekkelijker te maken.

Aan de binnenzijde van het tasje heb ik een zijvlak voor de autobaan gemaakt.
Het tasje is afwisselend hemd, jeansrok.

De afmetingen zijn ideaal om leuke kinderboeken mee te nemen.
Het geheel is makkelijk om mee te nemen voor familiebezoekje, doktersbezoek of restaurantbezoek, ideaal tegen de verveling van je schatje.

15 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

jaaaaa, geweldig idee, komt op mijn verlanglijstje om nog ooit eens te maken.

Katja (@Yane) zei

Ohhh, dit is werkelijk prachtig! Heel leuk gevonden! Yane is mee aan 't kijken en wil dit ook graag hebben...

iris zei

oooh,da is gewoon super!!ja,staat ook weer op t lijst(je)

boomie zei

Ooooh, super, als ik ooit terug tijd heb moet ik dat ook eens maken...

elisanna zei

Super idee! Zo tof uitgewerkt, dit wil ik heel zeker ook eens maken voor onze Lukas, onthouden dus!

100%HEPPIE zei

Wat een super idee !

vervlogen dagen zei

Oh, wat een origineel idee! Ben uit de echte kleintjes, maar bewaar het idee voor kroost van vriendinnen.

maarnietvangrijs zei

Geniaal zeg, wat een top-recyklage! :-)

Kelly - Ma vie en vert zei

leuk gerecykleerd!

.tonBouton. zei

O zo wijs! Mooi ook hoe je dat hemd op de voorkant van de tas, met de knoopjes er nog aan, verwerkt hebt!
Heb je die wegstrepen erop geschilderd?

Marina zei

@tonBouton.;de wegstrepen zijn met textielverf gesjabloneerd. Ik kleefde crèpetape op de jeans, dit werkt makkelijk, best is textielverf plus, die dekt beter op jeans, zelf had ik geen plus en omdat ik nogal ongeduldig was heb ik het met gewone gedaan, dit ging ook, maar wel met twee lagen om het gedekt te krijgen :0)
Mijn kinderen waren er al huisjes bij aan het fantaseren en verkeersborden, het is vrij makkelijk en plezant om maken, de banen stikken, een opening laten aan de zijkanten,omkerenen dichtstikken doe je best door het baanstukje volledig rondom even een stikseltje te geven; dan de lijnen sjabloneren en klaar.Op het tasje boven het zakje ga ik nog vroem zetten met een klein autootje in oranje :0)

Moois van mie zei

och wat schattig!!!!!!!!!!!

Kris zei

Deze was ook zomaar aan mij voorbij gegaan! Maar dit is ook wel heel tof gemaakt hoor! Ik wilde net zoiets maken voor mijn boertje-lief als Sinterklaas cadeautje. Thanks

Kapucijnaap zei

heel leuk idee; ik weet nooit goed wat doen met oude jeans want ben niet weg van accessoires ofzo uit denim, maar dit is echt ideaal!

Unknown zei

Love this, my son will enjoy the track and it will keep him playing quietly during church. I may change up the bag a bit to have zip up side and shirt pocket on the outside so I can put velcro on the inside and backs of road pieces so they stick on and make quick clean up after service. Thanks for the inspiration.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...