zaterdag 23 juli 2011

Ik recykleer; een broek en een t-shirt wordt...


Naar aanleiding van het leuke recykleerproject van Boomie, verwerkte ik deze jeans met een groot gat en een t-shirt dat te klein is maar dat ik niet kon wegdoen omdat ik het stofje( tricot) zo mooi vond, tot...


een tas om mee te gaan werken. Mijn agenda, lunch, fles water,
het kan er allemaal netjes in mee.
Aan deze kant zie je de zakken van het zitvlak van de jeans verwerkt.


Aan deze kant stikte ik twee stukken broekspijp (achterpand) aan elkaar.
Ik haalde het labeltje uit het t-shirt en verwerkte dit als versiering
De draagriemen zijn gemaakt uit het voorpand van een broekspijp.


Aan de binnenkant zit het t-shirt verwerkt.
Op de bodem sneed ik uit een stevig karton( ook gerecykleerd) de maat van de bodem van de tas.
Ik overtrok het karton met stof uit het rugpand van een hemd van de oudste zoon. Op het hemd zaten vooraan vlekken die ik er niet meer uit kreeg, het rugpand ligt nu verwerkt op de bodem.


De etiketten met uitleg over wasvoorschriften en jeans verwerkte ik als een leuk detail in de zijkant,
ik kon het niet laten om er ook iets mee te doen :0)


De tas klaar om gevuld te worden en op stap te gaan.


Recykleren...een leuke uitdaging!
Gewoon doen.


14 opmerkingen:

Maaks-Els zei

Wat een goed idee!! Ik bewaar ook altijd allerlei oude kleding waarvan de stof nog leuk is. Dit ga ik onthouden! Mooi gemaakt!

Lies: zei

Oh mooi, en toevalig net zo'n soort jeansprojectje dat ik voor een nieuwe tas voor de dochter in gedachten had.

100%HEPPIE zei

Heel leuk gedaan ! Vooral ook de waslabels ! Haha. Ik kreeg toevallig een verzoekje van de buuv voor 2 spijkerbroektassen. Mocht op de lange baan, maar als ik deze zie dan kriebelt het !

Katrientje vanalles zei

kei tof en Pol zegt dan coool.

boomie zei

Mooi! En leuk dat je 3 verschillende grondstoffen gebruikte! 't Ziet er een heel handig model uit, en door die jeans te gebruiken, zal ze nog lang meegaan. Zeker opladen in de Flickr-pool he!

ZaZoZip zei

Hé dat is keitof gedaan !

Kelly - Ma vie en vert zei

Heel tof gedaan!

flowersandhome zei

Gewoon doen.... als je met een naaimachine overweg kan dan wel... Wat een prachttas heb je gemaakt! Nu wou ik weer dat ik..... met een naaimachine overweg kon.
Groetjes,
Marian

Dreamstuff zei

Goed idee! Mooi en handig resultaat! Gewoon doen dus... ;)

Anoniem zei

Heel mooi gemaakt!

Anoniem zei

Heel mooi!

♥ Jantina van Veelen ♥ zei

Ik vind jou zo'n ontzettende Knapperd! Echt weer supertof gedaan!

Anoniem zei

Kei goed idee!! Het ziet er leuk uit, en die labels maken het af!!

Groetjes Thea♥

maarnietvangrijs zei

Wauw, wat prachtig gedaan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...