woensdag 15 december 2010

Zet eens een boompje op tafel

Maak een patroon van een kerstboompje, leg het op de fleece en knip het patroon uit zonder naadwaarden.

Stik het boompje rond op persvoetbreedte, laat onderaan open.

Materialen: gedroogde takken, steekschuim(droog verwerken), bolletjes of parels, potje (of grotere schaal als je meer bomen in één stukje wil), nepsneeuwvlokken, textiellijm of hobbylijm en een beetje vulling .

Vul de boompjes met de vulling, steek de stok langs de vulling in het boompje tot in de top, zodat de stok goed vastzit.

Kleef met textiellijm de bolletjes op de boom.

Steek de boom goed vast in het steekschuim.

Bedek het steekschuim met nepsneeuw, en hang er eventueel een kaartje aan.

Ik ga het boomje hier gebruiken als naamkaartje en tevens als tafeldecoratie met kerst, de gasten kunnen dan hun boompje mee naar huis nemen.

En de boomjes van ons eigen gezinnetje ( 5 stuks), ga ik in een groepje op de vensterbank zetten.
Je kan de boomjes aanpassen aan je tafeldecoratie of je interieur. Voor kinderen zijn groene fleece boomjes met vrolijke parels dan weer leuk . Alvast veel plezier met de voorbereidingen voor een super kerstfeestje!

9 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

jeuj, dit is zo mooi en als ik niet met kerst midden in de verhuis zit zou ik het zeker maken.
Dit ga ik voor volgende kerst zeker doen. maar ECHT hé.

Saskia ♥ Stipje ♥ zei

dit is echt heel leuk gedaan.
wat een plaatje.
echt een super leuk idee.
lieve groetjes margarita

Vera zei

Heel heel leuk!! En super dat ze het boompje daarna mee naar huis mogen nemen, daar word ik altijd blij van :D

Nickie zei

Owh die is echt heel erg leuk!!!!!!! Dank je wel voor het delen (helaas kan ik niet met het naaimachine overweg, misschien ooit..... )

Mireille zei

zie je…
dat bedoel ik nou.
Zo leuk!
Bedankt voor je reactie op mijn
handwerk blues.
Groetjes

Maaike zei

Hai Marina, wat een leuke werkbeschrijving voor een mooi kerstboompje! Gezellig dat je langskwam bij creJJtion en een leuk berichtje achterliet, dankjewel. En ja, ik vond de swap een echt succes! Liefs van Maaike

Moois van mie zei

da's weer mooi gedaan !

Esther zei

Erg leuk en bedankt voor je uitleg. Groetjes Esther.

elisanna zei

Superidee! Als ik nog wat tijd heb maak ik er zelf ook nog vlug voor ons kerstfeest! Bedankt voor de uitleg....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...